sobota, 4 kwietnia 2009

Obalamy mity odc. 4 - PSX

Pomysł na ten odcinek podsunął mi mój przyjaciel, z którym przeglądałem sobie czeluście internetu. W pewnym momencie natknąłem sie na skrót "PSX". Co ciekawe, wielu graczy używa go w celu określenia PlayStation, szaraczka, plejaka jedynki. Nie mam pojęcia skąd się to wzięło, po prostu przylgnęło do poczciwego staruszka.

PSX to oficjalna nazwa specjalnej wersji PlayStation 2, która mogła nagrywać wideo, odtwarzać pliki muzyczne i zdjęcia. Należy wspomnieć, że jako pierwsza konsola z rodziny PlayStation miała na pokładzie XMB (Cross Media Bar), bardzo wygodne menu dla konsoli i wbudowany dysk twardy. Dziwi mnie strasznie, że kochana czarnula z funkcjami rodem z PS3 tak słabo została przyjęta przez rynek.



5 komentarzy:

  1. czyli psx extreme wygladal w przyszlosc (ps2) juz od 1 numeru =o no bo skoro tak sie nazwali...

    OdpowiedzUsuń
  2. PSX miało taką, a nie inną nazwę, ponieważ Sony użyło nazwy używanej przez graczy w stosunku do PS1

    wynalazek ten nie znalazł nabywców, gdyż:
    po 1.był za drogi
    po 2.był awaryjny
    po 3.był za drogi
    po 4.nie obsługiwał wielu popularnych formatów
    po 4. i najważniejsze - był za drogi

    OdpowiedzUsuń
  3. Ad. anonimowy

    No przecież mówię, że to potoczna nazwa była :).

    Ad. dziku_dziku

    Prawda, prawda :). Co nie zmienia faktu, że bardzo ciekawy wynalazek to był.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widać , że słaby z konsolowej historii jesteś ;)
    PSX nie wzięło się z sufitu , kiedy konsola była zapowiedziana Sony nazwało ją PlayStation X więc gracze od razu pisali w skrócie PSX z tym , że Sony przed premierą konsoli zrezygnowało z tego iksa na końcu i zostało samo PlayStation ale nadal używali skrótu PSX i zostało tak do dziś .

    OdpowiedzUsuń
  5. edit - > oczywiście ludzie używali skrótu PSX nie Sony .

    OdpowiedzUsuń